Publikacje kojarzą się nam z książkami, gazetami, czy innymi tekstami, służącymi raczej jako rozrywka, niż źródło informacji. Z nich dowiemy się jakie są najważniejsze wydarzenia w kraju i na świecie, poznamy wyniki meczów sportowych, czy też dowiemy się co spotkało bohatera w kolejnej powieści.
Rodzaje publikacji biznesowych
Jednak publikacje to także coś, co może być bardziej specjalistyczne, skierowane do wąskiej grupy odbiorców, służące rozeznaniu się w branży. Tworzenie publikacji biznesowych może obejmować wszelkiego rodzaju raporty, analizy statystyczne, sprawozdania finansowe czy badania jakościowe środowiska branżowego. Takie publikacje zazwyczaj są przygotowywane przez profesjonalne firmy, które nie tylko wiedzą jak taka wydrukowana (lub internetowa) publikacja powinna wyglądać, ale również znają specyfikę branży i wiedzą jakie informacje są najważniejsze i nie można ich pomijać. Publikacje biznesowe bardzo często są zamawiane jako materiał podsumowujący konferencję, szkolenia, czy inne wydarzenia. Z publikacji można dowiedzieć się kto przybył na spotkanie, o czym przemawiał, jakie nowe rozwiązania i pomysły się pojawiły, jakie są rokowania na przyszłość. Taka publikacja może być dołączona do paczki prezentowej dla każdego uczestnika wydarzenia.
Można ją potem także wykorzystać jako reklamę swojej firmy, czy przy organizacji kolejnej takiej konferencji. Również poszczególne firmy mogą zamawiać tworzenie publikacji biznesowych na użytek własny. Jeśli powiedzmy mamy firmę kosmetyczną, która wzięła udział w jakiś targach, czy wprowadziła nowy produkt na rynek to warto jest wydać taką publikację w ramach podsumowania. Można ją rozesłać do wszystkich klientów. Dzięki publikacji dowiedzą się oni o sukcesach firmy, jej ofercie, znajdą tam przydatne informacje np. gdzie będzie można kupić ich produkty na kolejnych targach, czy też w jaki sposób dany kosmetyk pomoże w walce z cerą suchą czy ze zmarszczkami. Taka publikacja nie musi być oczywiście długa. Czasem jest to tylko mały zeszycik z kilkunastoma stronami, pełnych obrazków, zdjęć i wykresów. Można oczywiście pokusić się o bardziej szczegółowe publikacje, szczególnie jeśli firma chce się pochwalić swoimi wynikami finansowymi z ostatniego kwartału lub roku.
Ta publikacja powinna być zatem wydawana na koniec roku kalendarzowego, kiedy zamyka się wszystkie rozliczenia i przeprowadza inwentaryzację. Będzie ona reklamą firmy, przypomni się klientom i zaprezentuje w sposób atrakcyjny swoje nowości. Dobre tworzenie publikacji biznesowych na pewno jest warte swojej ceny.