Jak przeprowadzić akcję crowdfundingową?

akcja crowdfundingowa

Crowdfunding to już nie tylko opcja szukania źródeł finansowania dla wybranych. Kiedy nie było profesjonalnych portali które weryfikują projekty to zawsze można było trafić na nieuczciwego biznesmena i wyrzucić pieniądze w błoto. Wiele zbiórek kończyło się fiaskiem, bo nie było dobrze opisanych czy rozreklamowanych. Teraz na szczęście wiele się zmieniło.

Akcja na rozpoczęcie działalności

akcja crowdfundingowaWszystko stało się łatwiejsze do wykonania. Jak zatem wygląda udana akcja crowdfundingowa? Jak zebrać pożądaną kwotę? Na pewno trzeba zacząć od tego by dobrze opisać swoją akcję. Trzeba wiedzieć do jakiej grupy osób jest ona skierowana i co dla niej będzie najważniejsze. Weźmy takie zbiórki na leczenie chorej osoby. Takich jest naprawdę dużo, więc trudno jest się przebić. Zwykle zbiórki na leczenie dzieci mają większe szanse powodzenia. Rodzice chętnie wpłacają datki, bo wiedzą jak ważne jest życie i zdrowie dziecka. W takich akcjach ważne jest to by napisać na co choruje dana osoba i na co zostaną przekazane pieniądze. Trzeba pisać konkretnie – jest to zakup wózka na kwotę X, operacja za Y, czy zakup leków za Z. Nie można pisać ogólnie, że ktoś jest chory i zbiera na leczenie – to nie wzbudza zaufania. Coraz większą popularnością cieszą się, zbiórki społeczne, stowarzyszeniowe. Zbierają one fundusze na uruchomienie telefonu zaufania dla dzieci, akcji pomocy kobietom będących ofiarami przemocy domowej, czy też akcje na rzecz środowiska.

akcja crowdfundingowaTu zwykle w akcji trzeba napisać ile dana fundacja/firma/osoba zrobiły wcześniej i co ten projekt ma dać oraz komu np. wsparcie dla dzieci w trudnej sytuacji. Z crowdundingu korzystają też młodzi przedsiębiorcy. Zbierają oni fundusze na zakup materiałów, maszyn, wynajem lokalu, czy produkcję nowego produktu. Zwykle ważną częścią opisu akcji jest napisane co inwestor dostanie w zamian. Na przykład, jak ktoś wpłaci 10 zł to dostanie zniżkę na zakup, a jak ktoś przeleje 100 zł to dostanie produkt za darmo. Zawsze trzeba coś zaoferować inwestorom, a także napisać czym dana rzecz czy firma różni się od innych tego typu. Akcje są weryfikowane przez portale, tak by wszystko przebiegało zgodnie z prawem i przepisami. Warto poświęcić czas także na promowanie akcji.

Można dać linka do niej na swoim profilu w mediach społecznościowych i poprosić znajomych o udostępnianie. Robione są też akcje mailigowe, czy też reklama w Internecie. Im więcej osób dowie się o akcji tym większa szansa na jej powodzenie i tym samym na rozpoczęcie danej działalności. Na pewno portale zbiórkowe mają w tym swój udział.